New in! - Internet shopping, min guilty pleasure.


Som jeg skrev i Fredags, at jeg troede min konto ville være tom den efterfølgende Mandag? Tja, jeg må nok indrømme at jeg fik ret. Jeg lever på en udeboende SU og har derfor naturlig ikke ligefrem verdens største rådighedsbeløb hver måned. Derfor skal der ikke særligt mange store indkøb til, før mit kort begynder at græde.

Jeg skrev i det samme indlæg om de to nye bøger jeg havde købt til By Night i min hjemby, men undlod og fortælle om, hvad jeg ellers havde gjort at indkøb samme dag. Det vil jeg så gøre nu. Først skal det siges at disse bøger er købt på nettet, fordi jeg åbenbart ikke kan holde ud at have penge på min konto, og de skal gerne, dum som jeg nok er, bruges hurtigst muligt når der kommer SU.

For flere år siden, købe jeg den første bog i serien Fortællingen om blodet, Ondvinter, på tilbud. På daværende tidspunkt troede jeg egentlig at bogen var en enkeltstående bog, men jeg har siden fundet ud af at det var en serie af i alt 4 bøger. Anden bog i serien, Ildbærerne, købte jeg for næsten et år siden og nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at købe de to sidste bøger og jeg kan ikke vente med at komme igang. De to bøger hedder henholdsvis Forbundsbrydersken og Frostskumring.

Desuden købte jeg sidste år til det store bogudsalg bogen Endgame. Kaldet. Også i den tro at det var en enkeltstående bog. Også denne gang tog jeg fejl. Kaldet. er første bog i en trilogi og selvom den er skrevet på en lidt specielt måde synes jeg historien var fantastisk og jeg knyttede mig hurtigt til de forskellige karakterer, på forskellige plan. Nu har jeg så, efter flere gange at have ledt efter bogen i en fysisk butik, købt nummer 2, Himmelnøglen. Også denne er købt på nettet ligesom de to andre bøger, og hvad kan jeg sige? I regret nothing!

Jeg glæder mig bare til at komme igang og finde ud af hvordan historierne fortsætter! Jeg glæder mig til at følge karaktererne som jeg har fulgt fra bog 1 af begge serier, og jeg glæder til at finde ud af hvordan det hele ender. I hvertfald i Fortællingen om Blodet. Slutningen på Endgame må jeg vente med, til jeg får købt den 3. bog i serien også. Men i det mindste kan jeg da læse næste del af Endgame også.
Resume
Forbundsbrydersken
"Bjergfruen har ført Sunia og Wulf over havet for at bryde Forbundet, for kun sådan kan Blodet få de underjordiskes hjælp i kampen mod Kulden. Det bliver en lang rejse gennem et fremmed land, hvor intet er, hvad det giver sig ud for, og snart er tvillingerne fanget i en verden, som de hverken forstår eller har kontrol over. Eller har de? Sunia betyder Sandhed, og nu må Sunia forsøge at gennemskue, hvad det egentlig vil sige, og om hun vil være vi eller jeg."

Frostskumring
"I deres søgen efter Blodets tabte regalier får Sunia og Wulf en indsigt, de aldrig har drømt om, og Blodets ældgamle hemmeligheder truer med at skille dem ad for bestandigt. Mens tiden fryser fast i frostskumringen, må de kæmpe sig gennem en forandret virkelighed og lægge deres uenigheder bag sig for at gennemskue, hvem omkring dem der taler sandt, og hvem der lyver, Vejen er lang til det frosne palads med den tomme trone, og tiden er ikke til at stole på."

Endgame Himmelnøglen
"Endgame er i gang. Om mindre end 80 dage vil en gigantisk meteor ramme Jorden. Det er alles kamp mod alle. Samarbejde udvikler sig til venskab, og venskab bliver til kærlighed - men kun én slægt kan overleve.

Da Sarah Alopay kom først i kampen om at finde Jordnøglen, var hverken hun eller de otte andre overlevende Spillere klar over, at det netop var dét, der for alvor ville starte Endgame og gøre Jordens undergang uundgåelig.

Nu er der ingen vej tilbage: Kampen om Himmelnøglen er i gang. To spillere ved tilsyneladende allerede, hvor den er gemt. Andre er mere opsatte på at stjæle Jordnøglen fra Sarah, mens flere kun tænker på hævn og hvordan de kan slå de andre Spillere ihjel.
Og i det nordlige Etiopien sidder en Spiller og konspirerer mod selveste Himmelfolket - keplerne - i fortsat overbevisning om, at Endgame stadig kan afværges."

Kommentarer