#HarryPotter20

Idag er det 20 år siden den første Harry Potter bog udkom. DET SKAL FEJRES! Og det skal det, ved at vi her på bloggen skriver et par indlæg om, hvad Harry Potter betyder, og har betydet for os gennem tiden. Dette er så, i tilfælde af at du ikke havde regnet det ud endnu, et af de indlæg.

SÅ! Hvad betyder Harry Potter for mig? Hvad har historien gjort for mig og hvorfor synes jeg at lige netop Harry Potter er så fantastisk? Det skal vi nu sammen dykke ned i og have os en lille hyggestund med at se på.
Det er ikke ret længe siden jeg lavede et indlæg hvor jeg lavede en lille sammenligning af De Vises Sten, som bog og som film. Allerede der var der vel ikke meget tvivl om, at jeg er en smule fanatisk med mit Harry Potter, og jeg er bestemt ikke flov over det.

Jeg kan nok ikke løbe fra, at jeg igennem tidens løb har taget del i mange forskellige fandoms, og jeg har været obsessed med karakterer, shows, bøger og film mange gange før, men en ting går igen. Efter noget tid, falder interessen og ufrivilligt trækker jeg mig ligesom tilbage og tager ikke længere del i fandommen længere. Altid, på nær med én fandom. Nemlig, du gættede det sikkert. Harry Potter. Harry Potter er som en sikker havn at lægge til og sætte anker ved. hvergang jeg åbner en af bøgerne eller høre den velkendte melodi fra filmene, breder der sig en følelse i min krop, af lykke. Som professor Trelawney sagde, da Umbridge ville sætte hende på porten: "Hogwarts is my home".

Ikke nok med at jeg altid har følt mig hjemme når jeg har læst eller set Harry Potter, har han (og bøgerne) også altid fungeret som en bedste ven. I tider hvor jeg ikke følte jeg havde andre, har jeg altid kunnet stole på Harry, Ron og Hermione. For ikke at forglemme, Luna, Neville og Draco. Ja, Draco skulle jo også forestille at være lidt en skidt person, men ærligt har han altid været en af mine absolutte yndlings. Dette var også en af grundenene til, at jeg altid ønskede at være i Slytherin, da jeg var yngre. Nøj hvor blev jeg skuffet da jeg tog pottermore quizzen og blev sorteret i Ravenclaw.

Don't get me wrong. Den dag i dag er jeg mere end stolt over at være en del af dette fantastiske og til tider undervurderede kollegium. Men dengang forstod jeg det ikke. Jeg er ikke ligefrem en af de skarpeste skeer i skuffen altid, jeg tænker ikke før jeg taler og jeg er bestemt heller ikke for stærk i skolen. Så hvorfor blev jeg placeret i kollegiet for de kloge? Det gjorde jeg af den simple årsag, at jeg værdsætter viden og har et ønske om at forbedre og udfordre migselv på det intellektuelle plan. Samtidig fordyber jeg mig meget i enkelte emner når det virkeligt interesserer mig. Præcis som med Harry Potter serien! Så man må nok give fordelings hatten ret, ranke ryggen og bære sit kollegium med stolthed. Som jeg så også gør den dag idag.
For et par år siden var jeg i London og var her inde og se Warner Bros. studiet og jeg var bogstaveligt talt i himlen. Jeg var afsted med tre venner, og jeg var helt klart den mest nørdede af os, men de lod mig heldigvis give den gas og bare nyde det hele. Jeg var så uheldig at min kamera gik tør for strøm på vejen derud. Jeg havde virkelig dummet mig og glemt at tjekke strøm på den, før vi tog afsted, så hvad jeg fik taget af billeder var virkeligt begrænset. Til gengæld fik jeg brugt mit mentale kamera det mere, og har printet oplevelserne ind i min hjerne i håbet om aldrig at glemme hvad jeg så, oplevede og følte.

Som slutning på touren rundt i studiet havde de den skønneste butik med udelukkende Harry Potter merchandise og jeg var endnu engang i himlen. Jeg købte mig fattig i merch, og slik fra bøgerne og filmene. Fuldstændig fantastisk og lækkert. Jeg købte desuden min allerførste tryllestav. Jeg købte en Sirius Black tryllestav, da han også er en af mine absolutte yndlings i hele serien.

Siden har jeg købt en masse andet merchandise rundt omkring på nettet og forøget min tryllestavs samling med Luna's og Snape's tryllestave. Om jeg kunne havde jeg vist jer det hele, men uheldigt som det jo virkeligt er, er det hele lige pt pakket ned i en flyttekasse der står hos mine forældre, efter min seneste flytning. Jeg har flere gange været på jagt for at finde det, men det føles fuldstendig umuligt at grave det frem.

Lige pt. må jeg derfor nøjes med at have bøgerne i min bogreol og filmene i min kasse med film. Men hey. Så længe jeg stadig kan "komme hjem" til universet, så kunne det jo virkeligt have været værre!

GLÆDELIG HARRY POTTER ANNIVERSARY YALL!

Kommentarer