Mine Sommerbøger! - Helene

Jeg kan så småt se enden på min uddannelse på akademiet og så snart jeg kan kalde mig uddannet serviceøkonom, så skal der virkelig læses! Blot en uge efter min dimission tager jeg med min familie sydpå, hvor vi skal have et mini road-trip for første gang nogensinde. Vi plejer aldrig at komme længere end til min fars familie i Frankrig, så det er lidt en afveksling. Vi smutter en tur til det sydlige Tyskland, Schweiz, Liechtenstein, Østrig og selvfølgelig en smut forbi Frankrig på vej hjem igen.
Dette betyder også vi skal køre en masse rundt, ergo en masse tid til at læse!

Mine sommer bøger har næsten altid romance som tema, men i år er der også lige sneget sig en enkel klassiker med.
Skatteøen af Robert L. Stevenson er en af en lille bogserie af klassikere, som jeg har altid har haft liggende, men aldrig rigtig er gået i gang med. Jeg mindes at have fået dem af min far engang da jeg var mindre, men dengang interesserede læsning mig ikke rigtig, med mindre det var tegneserier eller manga. Det er dog en af de klassikere jeg føler man er nød til at have læst på et tidspunkt, og det må blive her til sommer.

Hvis vi går efter alderen af bøger, kommer Love Letters to the Dead af Ava Dellaira ind på en anden plads. Det var en af mine spontane køb mens jeg befandt mig i Orlando den første uge af min tid i Florida. De havde 20% på bøger i Target, så jeg hældte egentlig bare bøger i kurven, uden at læse bagsiden, da bøger i forvejen er ret billige i USA i forhold til i Danmark. Jeg blev draget af omslaget på bogen, hvilket lovede mig en sød YA bog. Så håber den lever op til mine forventninger!

Vince & Joy af Lisa Jewell har jeg skrevet om før HER. Det er en gebrugs bog, som jeg fik anskaffet mig på en tøsetur til Silkeborg. Bogen handler om nogen der faktisk mødes på en campingplads i en sommerferie, hvilket ikke kunne være mere oplagt, nu hvor vi skal af sted med vores campingvogn. Derfor kunne det være sjovt at drømme sig lidt væk og håbe på det også sker for en selv.

Den næste bog er en jeg glæder mig meget til! Lagt på is af Elle Kennedy blev købt i samme øjeblik, at jeg afleverede Aftalt spil - den første bog i Off-campus serien - på biblioteket. Jeg købte selvfølgelig Aftalt spil også, da jeg ikke kan have en ukomplet bogserie stående. Jeg læste den første bog under Readathon og blev øjeblikkeligt forelsket! (Review her)
Anden bog i serien handler godt nok ikke om de samme personer, men jeg er totalt game på at læse mere af forfatteren! Jeg havde aldrig troet jeg ville blive vildt med en bog der involvere ishockey, men er helt fanget!

Den sidste bog der kommer med er It ends with us af Colleen Hoover. Den er blevet voldsomt populær på det seneste, da den også lige er blevet oversat til dansk. Desværre var den danske version udsolgt, da jeg ledte efter den i Odense i sidste uge. "Jeg kunne komme og hente den torsdag" fik jeg at vide, men der var jeg jo allerede taget hjem, så det hjalp ikke meget. Så jeg endte med at komme den på engelsk, hvilket heller ikke gør mig så meget. Jeg glæder mig til endelig at lærer Hoover at kende, da hun er blevet så populær!

Kommentarer