At finde tiden til at læse...

...kan af og til være lidt af en udfordring. Det har jeg i hvert fald måtte erkende her på det seneste!!

Jeg var så heldig at fået fat i Hunting Prince Dracula af Kerri Maniscalco forholdsvis tidligt (et par dage efter den blev udgivet, da jeg forudbestilte den flere måneder inden). Det var en bog jeg har glædet mig til rigtig længe, da den første bog i serien (Stalking Jack The Ripper) blev en af mine ynglings bøger med det samme jeg tog hul på e-bogen. Jeg skammede mig næsten over, at jeg kun havde den som e-bog og købte den straks i hardback, for at støtte forfatteren lidt bedre.

Jeg ved ikke hvor lang tid der er gået, siden jeg fik bogen i hænderne og jeg satte mig straks ned og læste de første par kapitler og så blev jeg ellers hevet tilbage til virkeligheden af skole, praktikpladssøgning og portfolio fremstilling. Jeg er nemlig lige begyndt på min nye uddannelse som mediegrafiker, og hvis man vil fremme sin karriere, så skal man have et fortfolio, som er kodet fra bunden af. Hvilket forøvrigt tager en krig, når man stadig er nybegynder i kodning! Sådan et portfolio skal også fyldes op med et eller andet man har lavet, så man er også nød til at producere et eller andet at smække op. Desuden bor vi to mennesker på ét værelse og min roomie læser ikke bøger overhovedet, så det er svært at få den dejlige "alene-tid" med sine bøger.

Jeg har efterhånden været i gang med mit portfolio og design af ansøgninger, lige siden jeg modtog min dejlige bog og har først haft tiden til at læse lidt i den, nu her i ferien. Det piner og plager mig, at jeg ikke er så meget foran i min Goodreads challenge mere, og jeg håber virkelig jeg når mit goal på de 25 bøger i år!

Jeg er en meget langsom læser og jeg skal have god tid, før jeg sætter mig ned med en bog. Jeg elsker at fordybe mig og nyde en bog, hvilket jeg har svært ved, hvis jeg kun kan nå ét kapitel om dagen.
Desuden er jeg en person med mange hobbier oveni! Der er så meget jeg gerne vil hele tiden! Jeg har nogle hængepartier i forhold til nogle skriverier, som jeg faktisk har læsere til på Wattpad! Jeg har et kostume der står på min gine, som mangler nogle ærmer. Jeg prøver desperat at følge med i nogle serier, for at have nogle samtale emner og har en masse kladder på denne blog.

Det hele hober sig op og at det går ud over min læsning, frustrere mig rigtig meget! Læsning er en af de ting der gør mig glad og giver mig et afbræk fra hverdagen. Men hverdagen har fyldt så meget på det seneste, at jeg ikke har haft noget mig-tid, med Prince Dracula. Halleluja for efterårsferien!!!

Det skal så også siges, at lige præcis i dag, har jeg haft en dejlig hjemmedag. Jeg har ikke været udenfor en dør, jeg har drukket et par liter te, spist noget kage og læse i min bog! Bedre dage findes ikke!! Der er lidt lys for enden af tunnelen, selvom det kan være svært, at finde tid nok til at læse ind i mellem.

Kommentarer