"Vertified Book Boyfriends"


Jeg har en tendens til at google karakterer i bøger. Jeg ved jo godt de ikke er ægte (med minde man læser nonfiction selvfølgelig), men jeg har altid en trang til at vide hvordan folk mener personerne ser ud. Specielt de såkaldte "book boyfriends". You know... De søde mandlige karakterer man selv falder for, på samme tid med hovedpersonen i bogen. Til sidst kan man ikke lade være med at sukke over dem, når bogen en slut. Man ønsker næsten at man selv havde en kæreste, som er så faktastisk, som dem i bøgerne.
Det skal så siges, at jeg langt fra er alene. For der kommer en del forslag op til hvordan de her karakterer ser ud og hvem der kunne spille dem, hvis der nu skulle blive lavet en film (hvilket mange gange ikke er særlig sandsynligt).
Jeg har derfor besluttet mig at lave en lille oversigt over nogle af de book boyfriends, som jeg har læst om i bøger, som har gjort mig blød i knæene, nogen som har gjort mig forvirret og nogen der fik mig til at tænke "Hvorfor er hun overhovedet sammen med ham?"
Selvfølgelig bliver der valgt totalt overlækre billede af alle book boyfriends, for deres udseende må være mindst lige så godt, som deres personlighed, right?
SPOILERS AHEAD!!!

Levi fra Fangirl af Rainbow Rowell
Levi er den første jeg bare MÅ nævne! Han er min ultimative book boyfriend crush! Han er så sød overfor Cath og tager alt i hendes tempo. Han presser hende ikke til noget og han ikke bare acceptere hendes særheder, men involvere sig i dem og gør det til hans egne særheder. Der er ikke lagt op til at han er den lækreste fyr der findes. Han er meget højere end Cath og ranglet. Hans hår er lyst og på trods af det er kort, så har det sit eget liv.
Billedet jeg fandt på google er ikke helt det som jeg forstiller mig, når jeg tænker på Levi, men alligevel meget tæt på. Måske det fordi han bliver ved med at tale sit udseende ned, men når en persons personlighed er helt igennem fantastisk, ser man ofte slet ikke deres fejl rent udseendesmæssigt.
Fandt denne søde kortfilm, som er en filmatisering af en af mine ynglings scener fra bogen! Den er virkelig godt lavet!!!

Garrett fra Aftalt Spil af Elle Kennedy
Måske Garrett er med, fordi det ikke er så lang tid siden jeg læste denne bog, men han gjorde virkelig indtryk på mig! Garrett er en type af fyr, som jeg aldrig ville nærme mig i virkeligheden, for at være helt ærlig. Han er en muskuløs sportsidiot, som har været meget om sig. Allerede dette ville gør, at jeg ikke ville røre ham med en ildtang, hvis han stod foran mig lige nu. Men på samme tid formår han at forvandle sig fra en selvglad sportnørd til en der faktisk tænker på andre før sig selv og pludselig forstår formålet med et rigtig forhold. Han bliver helt blød og  kan ikke skjule hvor glad han er for Hannah. På trods af det, er han stadig glad for sin sport, men det er pludselig ikke hele hans liv. Billedet er en ønsketænkning, men er egentlig ikke helt klar over hvad jeg forventer af hvordan han ser ud, ud over den vildt trænede krop. Måske det lidt på grund af min modvilje overfor sportsfolk, men Garrett har ændret min mening totalt! (I bogverdenen, nok ikke i virkeligheden).

Logan fra Lagt på is af Elle Kennedy
Logan er Garrett's ven og teammate på ishockey holdet. Bøgerne skifter hovedperson til en anden person på holdet og i den første bog var jeg på ingen måde glad for Logan. Men ligesom med Garrett viser han pludselig en helt ny side af sig selv i bogen, og finder ud af at han egentlig ikke er glad, når han er sammen med den ene pige efter den anden. Han finder derfor Grace og kommer helt ned på jorden og begynder at opfører sig langt mere voksent og ansvarlig med sit liv. Han har selvfølgelig stadig store ishockey drømme, men den måde han behandler Grace som den bedste ting der nogensinde er sket for ham er virkelig det sødeste. Han nævner flere gange han forguder hende.Han lader hende inddrage sig i hans liv og han kommer også hurtigt godt ud af det med hendes forældre, hvilket er så sødt! I mit hoved kommer Logan og Garrett være en og samme person udseendesmæssigt (trænet og mandig!), men med helt forskellige baggrunde. De er bare begge to så dejlige!
Conrad og Jeremiah fra The summer i turned pretty af Jenny Han
De her fyrer gør mig virkelig forvirret! Belly har to barndomsvenner som er søskende. Conrad er storebror og Jeremiah er på Bellys alder. Belly har altid været voldsomt fascineret af Conrad fordi den var ældre end hende og Jeremiah. Alt hun har gjort igennem tiden, når de var sammen hver sommer, var for at imponere ham og for at få ham til at kunne lide hende. Senere bliver hun forelsket i ham, men han vil intet have med hende at gøre. Han behandler hende som om hun er et lille barn, på trods af at aldersforskellen ikke er enorm. Jeremiah er på samme tid helt fantastisk og vil rigtig gerne være sammen med hende. Så hun ender med at give efter for ham. Men når anden bog starter, så trækker Conrad i land og vil pludselig gerne have hende alligevel, mens hun dater hans lillebror. Begge brødre er super fantastisk når de er sammen med hende, men på samme tid har de begge to mange fejl, som er svære at overse. Conrad med hans "Jeg vil ikke kendes ved dig, fordi du er få år yngre end mig" og Jeremiah er hende faktisk utro. Ren personlighedsmæssigt ville jeg helt klart fortrække Conrad, da han er en stille eftertænksom fyr, mens Jeremiah er en festabe med gang i. Bogen får også helt klart Conrad til at lyde, som den kønneste af de to. Derfor syntes jeg, at det billede jeg fandt var meget passende.
Daniel Grigori fra Fallen af Lauren Kate
Daniel. Ooooh Daniel. Du skal være glad for jeg elsker faldne engle, for du var egentlig pænt irriterende. Jeg var ret glad for bøgerne, for historien var ret god. Det heller ikke fordi Daniel ikke var vildt romantisk overfor Luce. Men hans gerninger for deres kærlighed gjorde mig så vred. Daniel skal forstille at være ærkeenglen Daniel og da englene stod med det dilemma at vælge i mellem Gud og Lucifer, ville Daniel ikke vælge på grund af "kærligheden". På grund af dette faldt han og alle andre der endnu ikke havde valgt side og må gå rundt på jorden, indtil Daniel vælger side. Luce er  altså så vigtig for ham, at tusinde andres liv intet betød. Det er selvfølgelig romantisk, men den måde han behandler hende på bagefter, i forhold til han elsker hende, er ikke ret godt. Han bruger hende lidt som undskylding for ikke at gøre en masse og lade andre gøre ting for sig. Han bestemmer over hende, hvilket hun selvfølgelig for nok af på et tidspunkt. Men selvfølgelig får han sin vilje til sidst.

Kommentarer