#YearInBooks - Camilla


På opfordring og med inspiration i min medblogger, Helene's indlæg fra ikke så længe siden (Se det her), tog jeg hendes tag til mig og vil nu også tage mig tiden til at fortælle om mit år i bøger.

2017 var et rigtig godt bog-år og jeg har både læst en gode bøger og købt endnu flere nye bøger til min bogreol. Jeg har desuden været heldig hvad bøger angår, både til jul og til min fødselsdag sidste år. Min familie er normalt ikke meget for at give min bøger i gaver, men 2017 blev et godt år, på bogfronten.

Derfor har jeg klart også meget at snakke om i Helene's tag. Så lets get it startet, yo.


Hvor mange bøger fik du læst og gennemførte du din Goodreads challenge?
Min originale challenge på goodread var sat til 20 bøger, men hen af vejen nåede jeg længere end forventet, så jeg valgte at sætte min goal op til 25 bøger. Et mål som jeg stolt kan meddele at jeg også nåede, selvom jeg normalt er ret langsom til at læse.

Hvilken var den bedste du læste
Bossman af Vi Keeland tager helt klart titlen som den bedste bog jeg har læst i år. Abso-fucking-lutely love this! Fra første gang jeg hørte om bogen vidste jeg, at jeg bare MÅTTE læse den. Jeg ventede og ventede og forsøgte virkelig at forholde mig tålmodig, på udgivelsen af bogen og da jeg ENDELIG fik den i hænderne havde jeg bare lyst til at gå igang right then and there. Uheldigvis for mig var bogen blevet leveret om natten mens jeg var i byen med en nær veninde, og jeg fik fingrene i bogen da vi kom hjem, trætte og ikke ligefrem i en tilstand hvor vi skulle andet end at spise en pizza, drikke noget vand og så på hovedet i seng. Jeg måtte altså vente tålmodigt og gå i seng uden at få tilfredsstillet min trang til at læse den bog jeg havde ventet så længe på. Bogen var absolut alt hvad jeg havde forventet og meget, meget mere til. Ikke blot den bedste bog jeg har læst i år, men også en af de bedste jeg har læst i det hele taget.

Hvilken var svær at komme igennem?
Til Dewey's Readathon i år var jeg hjemme hos mine forældre for at passe hund og ideen om at deltage var ret spontan. Derfor måtte jeg lurer i mors reoler og se hvad jeg kunne finde af bøger, som jeg kunne tænke mig at læse. Her faldt jeg over Pæon Pavillonen, som egentlig lød spændende, da jeg læste bogens bagside. Som jeg også nævnte i vores indlæg ang. readathonet, så læser jeg ret langsomt, og fik derfor kun kværnet den ene bog. Men gud hvor føltes den også ulideligt lang at komme igennem. I sig selv var historien egentlig smuk nok, men jeg må desværre indrømme at der var en passage i midten af bogen, hvor jeg havde lyst til at smide bogen ud af vinduet, så tungt var det. Dermed ikke sagt at den var dårlig eller at den midterste del var dårlig, for det var den bestemt ikke. Det var bare en både tung og en smule langtrukken, men ellers smuk og tragisk kærlighedshistorie.

Hvilken var dit bedste køb?
Det bedste bogkøb jeg foretog mig i 2017 var nok enten Bossman eller de tre første bøger i Off Campus serien, men da jeg allerede har talt om bossman, så vil jeg vælge at sige Off Campus; både Aftalt Spil, Lagt på is og Dømt ude. Denne serie har virkelig varmet mit hjerte igennem, på mørke aftener og dage. Ny kærlighed, brændende begær, lækre ishockey fyre der har ærlig talt har gjort mig jaloux. Alle tre bøger købte jeg i år og de strøg ind på toppen af listen over de bedste bøger jeg har læst. Nogensinde.

Har du fortrudt et bogkøb?
Sidste år til det store bogudsalg i Februar, købte jeg bogen Maya Kodekset. I sig selv fortryder jeg ikke at have købt bogen, for jeg vil rigtig gerne læse den og den lyder spændende. Der var desværre bare den lille detalje at det er 2. bog i en serie og jeg hverken ejer første bog i serien eller har været i stand til at finde den nogen steder, så jeg kunne købe den. Eller det vil sige jo, jeg har fundet den som e-bog, men jeg er meget picky med mine bøger og kan ikke fordrage at have en serie, hvor alle bøger ikke er samme slags. Altså; Købes den første i hardback, skal resten være hardback. Købes en i paperback, skal resten også være paperback. Så på den front fortryder jeg at have købt Maya Kodekset, da jeg ikke kan få resten af serien i samme slags, og derfor nok aldrig får den læst.

En bog du fik købt, men ikke fik læst?
Efter at have hørt alt muligt godt om Jojo Moyes og have læst både Alene i Paris og Honeymoon i Paris købte jeg også Brudeskibet af samme forfatter, til et udsalg. Jeg var rigtig spændt på at læse den og med det jeg i forvejen havde læst af forfatteren, tænkte jeg at den helt sikkert ville være god. Desværre står den stadig ulæst i min bogreol og venter; Nu har den bare stået så længe, at interessen ligesom er svundet lidt fra det øjeblik jeg købte den og jeg frygter at jeg nok aldrig får den læst.

Mest læste genre?
Fantasy er hands down den genre jeg har læst absolut flest bøger af i år. En genre jeg altid har holdt kær og som jeg nok ikke mister interessen for lige med det første. Heller ikke selvom de mere romantiske bøger efterhånden har sneget sig til en stor plads i mit hjerte. Udover fantasy har jeg desuden også læst en masse Sci-Fi, Y/A og N/A, men det er alligevel flest Fantasy bøger jeg fik læst i år.

Hvor mange bøger er din næste goodreads challenge på?
I år har jeg sat min goal til at være 25 bøger, da jeg nåede målet sidste år. Håber på at kunne nå at læse flere endnu i år, men jeg vil hellere være på den sikre side; Så kan jeg jo altid sætte mit goal højere op hvis jeg rammer mit mål tidligt.

#YearInBooks tags
Hvor mange bøger fik du læst og gennemførte du din Goodreads challenge?
Hvilken var den bedste du læste?
Hvilken var svær at komme igennem?
Hvilken var dit bedste køb?
Har du fortrudt et bogkøb?
En bog du fik købt, men ikke fik læst?
Mest læste genre?
hvor mange bøger er din næste goodreads challenge på?

Kommentarer