DIY: Harry Potter potion bottles


Jeg har tit beundret diverse bogblogs og bookstagrams små props og især når de tager nogle flotte Harry Potter inspirerede billeder. Specielt de små potionsbottles har jeg kigget efter på Etsy, men hvorfor ikke prøve at lave nogen selv? Efter at have set mange youtube videoer igennem, indså jeg at man ikke behøves være særlig kreativ, for at lave sine egen potion bottles, bare havde en rolig hånd.

Derfor satte jeg mig for at lave mine egne labels. Der findes mange labels på nettet man kan bruge, hvis man ikke selv gider lave dem. Jeg er på nuværende tidspunkt mediegrafiker elev, så selvfølgelig skulle jeg lave mine egne og de er også tilgængelige for DIG, hvis du vil bruge dem.


Ting du skal bruge:
  • Underlag (!!!)
  • Små glasflasker (kan købes i Tiger og Søstrene Grene/i store mængder på ebay)
  • Gennemsigtig lim (Kan også findes i Søstrene Grene)
  • Glitter efter ønske
  • Saks
  • Labels
  • Papir 
  • Maling eller frugtfarve (jeg brugte både vandmaling og akryl) 
  • Tynde ting at røre med (enden af en pensel, strikkepind eller lignende)
  • Palette eller lignende til farveprøver
Step 1: test farverne
Farveprøver! Lad være med at fylde farve i dine glasflasker før du har prøvet dig frem med nogle farveprøver. Man ved aldrig hvordan limen reagere på malingen. Så bland en lille smule lim sammen med de farver du vil bruge og se hvordan det reagere og ser ud. Her kan du også teste om du syntes der skal glitter i eller ej. 

Step 2: fyld forsigtigt flaskerne
Jeg startede med at bruge en prikkepind (til kager) og kommer lidt maling på spidsen og fører den roligt ned på bunden af flasken uden at røre siderne. (Der skal ikke meget maling til, når limen er gennemsigtig.)
Jeg klippede et stykke papir ud og rullede det som en tragt, så limen ikke kom op og ned af siderne i flasken. Jeg syntes det giver et langt bedre look, end hvis det har løbet ned af siderne og det er umuligt af tørre af nede i så lille en flaske.
Til sidst kom jeg glitter i og rørte forsigtigt(!!!) rundt i flasken med min prikkepind, til glitteren er fordelt.
Kom flaskerne i fryseren uden prop, for at få det til at størkne hurtigere (Ikke for længe, da det bare bliver til is)


Step 3: labels
Mens limen størkner kan du klippe labels ud imens. De label jeg har lavet er i forskellige størrelser, alt efter hvor store flasker man vil lave. Hvis du bruger flaskerne fra Søstrene Grene eller Tiger kan jeg anbefale de mindste labels på arket, da de er tilpasset specielt til.
Jeg er lidt en fagnørd, så jeg har været ude og købe noget specielt etikettepapir (Kan købes her), så man sætter labels på som klistermærker. Man kan sagtens også kopier dem ud på et almindeligt stykke papir og klistre dem på med lim eller limstift.

Så er du færdig! 
Please send et link eller tag os på dine billeder, hvis i følger denne guide eller bruger labels. Jeg vil VILDT gerne se dem 'in action'. Husk den med Polyjuice er med linje til navn, så man ved hvis hpr man har kommet i! 

Kommentarer