Summer books!


Så er sommeren over os og sommerferien nærmer sig hastigt!
Nu hvor jeg er blevet en del af det arbejdende folk, er sommerferien pludselig meget kortere, hvilket er virkelig øv, men det skal ikke komme i vejen for at jeg skal læse en masse bøger!
Jeg prøver altid at finde lidt forskellig, selvom jeg har nemmest ved at læse NA og YA om sommeren, da det er let læsning i forhold til, at der ikke er en helt ny verden man skal sætte sig ind i, ligesom hvis det var en tung sci-fi eller fantasy bog. Det skal dog ikke udelukke disse to genre helt.


Jeg har fundet 9 bøger frem, som jeg tager med mig syd på. Største delen af dem er som nævnt YA og NA, men jeg har en regel der hedder mindst én klassiker og ud over det, har jeg en ny forfatter jeg vil tjekke ud og et par hængepartier imellem; et par bøger jeg har ejet længe uden at læse.

'Norse Mythology' af Neil Gaiman
Neil Gaiman er en forfatter jeg har kigget på længe. Især på grund af Norse Mythology blev så populær. Siden den kom ud har jeg læst et par bøger siden der omhandlede forskellige mytologier og jeg fik endelig taget mig sammen til at købe den, en dag jeg tog til Aarhus, hvor de havde en stor engelsk sproget afdeling.
Så jeg glæder mig rigtig meget til at se hvorfor folk er så vildt med bogen! De sælger den selv nede ved Jellingestenen som souvenir. Så der må være noget ved den!

'Coraline' af Neil Gaiman
Jeg har altid godt kunne lide tegnefilmen der blev lavet med Coraline, men jeg havde ingen ide om at Neil Gaiman, den samme forfatter som til Norse Mythology, havde skrevet Coraline. Det er to vidt forskellige historier og genre, men så snart jeg så disse to bøger stå ved siden af hinanden, måtte jeg bare have dem begge. Det bliver sjovt at se, om man overhovedet kan se, at det er skrevet af samme person.


'Hvis bare du var min' og 'Ps jeg elsker dig stadig af Jenny Han' af Jenny Han
Jeg fik de første to bøger i Jenny Han's serie til jul. Jeg har læste hendes Summer serie og jeg elskede den! Jeg er forberedt på, at jeg skal ud og købe resten af serien, efter de første to. Jeg er også næsten nød til at læse dem nu hvor de bliver lavet ind til et Netflix film! Glæder mig til at kunne sammenligne dem, hvilket jeg altid ender med at gøre; til stor fornøjelse for mig selv, men som regel ikke dem jeg ser film med.


'Papirsprinsessen' af Erin Watt
Jeg har hørt rigtig meget om denne serie, den er overalt på instagram, men det er også en af mine bedste veninders ynglings bogserie. Hun har snakket om den mange gange og anbefalet den, så de har været på min to-read list i lang tid, men har aldrig taget mig sammen til at læse dem. Men nu!!! Jeg fandt hele serien i Bilka, men købte kun en enkel, selvom jeg er blevet lovet at den er god mere end én gang.


'Beautiful Bastard' af Christina Lauren
Dette er en bog, som jeg har ejet i noget tid. Jeg mindes at have hørt rigtig meget om den engang for nogle år siden, men jeg blev lidt chokeret da jeg fandt ud af, at den kun er fra 2013. Den må have været hyped på et tidspunkt, for da jeg så den på hylden tog jeg den med det samme hjem, kun på grund af titlen. Så jeg håber jeg ikke tager fejl, ellers så please fortæl mig det i kommentarerne.

'Dæmonernes by' af Cassandra Clare
Jeg er godt klar over at Cassandra Clare er virkelig populær og nogle af hendes bøger er blevet lavet til en tv serie. Derfor er jeg glad for at have fundet de første 3 bøger i The Mortal Instruments serien på et kræmmermarked til 50kr. Jeg har glædet mig meget til at læse dem og se hvorfor folk er så vilde med hendes bøger, så det egentlig underligt at jeg ikke er kommet i gang med dem endnu. #shame

'Vejen til dit hjerte' af J. P. Monninger
Dette var et voldsomt impulskøb. Det sker af og til, at man kommer til at købe nogle bøger der lige ligger til højrebenet. Jeg var på dette tidspunkt ved at planlægge mine bøger til sommerferien og så snart jeg læste bagsiden af denne, kom den med hjem. Det er nemlig en romantisk bog om nogle der mødes på en rejse. Hun er en planlægger mens han er voldsomt spontan. Det passer så godt til ferien og hun lyder 100% som mig. Så måske er denne bog lidt ønsketænkning for sommerferien?

'Alice in Wonderland' af Lewis Carroll
Alice bliver min klassiker. Jeg har ikke mindre end to versioner af bogen liggende faktisk. Så det er ved at være på tide at jeg faktisk læser den. Det er også en af mine ynglings disney film, og selvom jeg ikke ved hvor meget tegnefilmen er ligesom bogen. Hvis der er meget forskel, så vil jeg helt klart lave et indlæg omkring forskellene.

Kommentarer