Review - Hunting Prince Dracula af Kerri Maniscalco

Endelig, endelig, endelig fik jeg anden bog i Kerri Maniscalco's serie om "makkerparret" Audrey Rose Wadsworth og Thomas Cresswell. Hunting Prince Dracula dumpede ind af døren lige som jeg var blevet færdig med anden bog af den serie jeg også anmelder her på bloggen, og det kunne ikke være bedre timet.

Da bogen endelig kom ind af døren, kunne jeg nærmest ikke være i mig selv af bare begejstring. Jeg glædede mig usigeligt til at dykke ned i bogens univers og opleve hvad der nu skulle ske i fortællingen. Og det var lige netop det jeg gjorde, da jeg blev alene. Jeg læste og jeg læste, lige til jeg ikke kunne holde mig vågen mere, og dagen efter samlede jeg bogen op igen, så snart jeg kunne.

Ja det er jo ingen løgn, hverken at jeg har glædet mig usigeligt til at læse Hunting Prince Dracula, eller at jeg var hooked fra første ord. I første omgang begyndte jeg egentlig at læse den første bog i serien (Stalking Jack The Ripper), da min medblogger Helene priste den så højt, og nøj hvor er jeg glad for jeg lyttede til hende.

Første bog var hurtigt læst, efter jeg fik den i julegave sidste år, siden er der faktisk gået længe før jeg fik bestilt nr. 2 hjem. Mest fordi jeg havde så meget andet nyt jeg burde læse, før jeg køber flere bøger, men vi ved jo alle sammen hvordan TBR listen vokser og vokser for en bogelsker. Så nu købte jeg den endelig. Og jeg kunne som sagt ikke holde fingrene fra den, da den først kom.

Var jeg så, så tilfreds som jeg troede jeg ville være? Nej. Jeg var mere tilfreds end jeg havde forventet. Trods en kort periode hvor jeg var lidt frustreret over Audrey Rose's valg om ikke at tilgive Thomas efter hans forskruede forsøg på at passe på hende, så fandt de heldigvis hinanden igen og fortsatte deres samarbejde. Et samarbejde der får alle mine sanser til at kildre. Et samarbejde der emmer så meget af kærlighed (og et vist glimt af hed passion), at man for en stund glemmer sit eget knap så sprudlende kærlighedsliv, da man kan leve sig fuldstendig ind i deres følelser og forhold til hinanden.

Jeg elsker at samtidig med bogen omhandler den voksende kærlighed mellem Thomas og Audrey Rose, så er det egentlig mysteriet om at løse det foreliggende mysterium, hvor følelserne og de kække bemærkninger kommer nærmest hånd i hånd med bogens overordnede handling. Det er fantastisk. for selvom deres følelser er store og bombastiske, så viser det også Audrey Rose som en stærk kvindelig figur der egentlig ikke behøver en mand for at klare sig, men som tilfældigvis fik en efterforskningsmakker der straks fladt pladask for hende, og som samtidig også hurtigt får hendes affection.

Ligesom i Stalking Jack the Ripper er der mange mistænkte, men jeg kan endnu engang bryste mig af at have den rigtige mistænkt fra allerførst i bogen. I første bog var det dog ikke 100% egen fortjeneste; en flygtig kommentar fra en anden læser af bogen, om hvem der var morderen ledte mig på rette spor allerede tidligt i bogen og jeg var ikke et sekund i tvivl da jeg først havde en mistænkt. Det var dog ikke helt så let i Hunting Prince Dracula. Godt nok havde jeg den rette mistænkt for mordene allerede tidligt, men denne gang var jeg i tvivl, og mistænkte en meget kort periode en anden. Men i sidste ende fandt jeg frem til morderen, og det er fantastisk at føle man kan være en del af mysteriet og være med til at knække koden og regne ud hvem der er morderen.

Er der en ting jeg skal påpege som for nogen kan være problematisk ved bogen, så er det at bogen er skrevet på et tidssvarende engelsk. Det er på en side fantastisk, fordi det gør historien det mere autentisk. Dog kan der ind imellem være ord man studser over og lige må tænke sig om en ekstra gang, før man forstår. Det kan altså godt være lidt problematisk, hvis engelsk ikke er ens stærkeste side, men ikke så meget at man ikke godt kan læse den alligevel.

Men helt ærligt. Uanset hvilken genre du foretrækker, så vil jeg anbefale at læse (både Stalking Jack the Ripper og) Hunting Prince Dracula. Det er en fantastisk fortælling og jeg glæder mig allerede usigeligt til Escaping From Houdini udkommer og ankommer med posten! 5/5 would read again!
Såååå.. Hvad venter du egentlig på? En fantastisk bog og den er virkeligt det værd. Hep hep, igang med sig.