Book Haul: Fantasy Festival 2018

(Reklame/sponsor - modtog biletter til Fantasy Festival 2018)

Man kan ikke tage til et event som Fantasy Festival, uden at komme hjem med bøger.
Det er vores først event af denne slags, men vi har før set de stakke af bøger, som folk har slæbt med hjem og været lidt bange for hvor galt det kunne gå os. Jeg må indrømme at jeg ikke har haft et klart mål med indkøbet af bøgerne til Fantasy Festival, men havde taget kontanter med mig og sagt til mig selv, at jeg ikke måtte brug flere penge end dem.

Vi startede selvfølgelig med at gå en rundt og snakke lidt med folk og finde ud af hvilke bøger der var de forskellige steder. Da vi havde gået en rundt satte vi os ned ved et bord i overetagen og snakkede om hvilke bøger der var udset. Det kan dog ikke udelukkes at vi gik mindst 2-3 gange rundt mere, for at være helt sikker. Men bi skrabet lidt bøger sammen til budgettet!

Soulless 1 & 2 af Gail Carriger
Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg er sucker for alt omkring det Victorianske London. Det er simpelthen en af mine ynglings tidsperioder og steder, samt bedste setting til bøger og film. Jeg har kigget på denne serie før, når jeg har siddet adskillelige gange på Goodreads, men har aldrig rigtig fået taget mig sammen til at købe dem. Dette kan også skyldes, at jeg er lidt "ud af træning" i at læse fantasy bøger. Jeg har for alvor kastet min kærlighed over New Adult genren, så Fantasy har været skubbet lidt i baggrund i noget tid. Men årets festival har virkelig fået mig i et mood, så jeg er totalt klar til at læse om vampyrer igen!

The Infernal Devices 1 & 2 (clockwork Angel og Clockwork prince) af Cassandra Clare
Fik jeg sagt "Victorianske London", ellers skal vi liiiige nævne det én gang til? Jeg er efterhånden skamfuldt bagud hvad angår Cassandra Clare's bøger. Jeg har kun hørt gode ting om dem og er selv kun lige begyndt på Shadowhunter serien. Men jeg tror jeg har savlet lidt over denne serie i længere tid. Så det var bare et held for mig, at Arnold Busck havde et tilbud på 20% til Fantasy Festival!

De Dødes Tid af Thomas Helle
Jeg havde godt set denne bog på instagram, før vi ankom til Fantasy Festivalen og havde overvejet om det var noget for mig. Selvom Thomas siger at zombier er et fy ord, så vil jeg tillade mig at sige, at jeg er fan af zombier! Walking Dead har længe været en af mine ynglings serier og jeg spiller rigtig gerne video games som 'Dead Island'. Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke har læst særlige mange bøger decideret om de levende døde, så jeg er rigtig spændt på hvad der gemmer sig i sider af denne! Det jo kun bonus at forfatteren var der til at overbevise en om, at det var det helt rigtige køb!

Spellslinger af Sebastien de Castell
Spellslinger var nok den eneste bog jeg på forhånd vidste jeg ville købe. Nu hvor vi skulle ind og møde Sebastien De Castell, så skal man da også have en bog han kan skrive i! Så så snart foredraget med ham var overstået, løb vi ned til GyldendalUng og købe bogen i en fart, så vi kunne komme op i køen til signeringen bagefter. Jeg tror vi stod i kø i godt 45 minutter, da han tog sig god tid til at snakke med alle. Han var virkelig rar og sjov at snakke med! Jeg glæder mig virkelig meget til at finde ud af mere om Kellen efter hans højtlæsning til foredraget.


Sjælevandrer 1 - Diali af Charlotte Fischer
Her er det så Camilla der hopper ind og tager ordet et øjeblik.
Jeg var desværre på et stramt budget da vi var afsted på festival, så jeg måtte nøjes med en enkelt, ud af de mange bøger jeg faktisk havde kig på, og havde lyst til. Trods de mange interessante bøger, må jeg nok indrømme, at jeg i løbet af hele dagen var en smule draget mod Facet's stand, da både bøgerne lignede (og lød til på bagsiderne) at være lige noget for mig, og så havde de nogen super søde ansatte(?) og forfattere med, som bare gjorde at man havde lyst til at komme derover. Jeg endte blandt andet derfor med at købe første bog i Sjælevandrer serien, men bestemt også fordi den talte til mig. Jeg kastede allerede lange blikke efter den, den første gang vi gik forbi. Anden gang fik vi begge et lille bogmærke med der passede til bogen, og tredje gang var jeg simpelthen bare nød til at tage den med mig! Så det gjorde jeg, og jeg fik endda en super sød besked med i den, fra forfatteren.

Kommentarer