Book trailer for Stalking Jack the Ripper

Jeg understreger lige til at starte med, at hverken forfatter eller forlag har noget at gøre med denne video!! 
The author or/and the publisher has nothing to do with this unofficial fan made book trailer!!

Click on the picture to watch the video

Hvis i kender mig IRL, ved i at jeg på nuværende tidspunkt er ved at uddanne mig som grafiker. Det er en 4 år lang uddannelse der indeholder nogle såkaldte hovedforløb, hvor vi skal i skole. Ellers er vi ude på virksomheder som elev. Før hvert hovedforløb skal vi aflevere et portfolio, som skal indeholde nogle produkter der skal bevise hvad vi har lært, siden sidst vi var på skole.

Jeg er lige pt på mit første hovedforløb og har derfor for nogle uger siden, afleveret mit første portfolio. De skal altid indeholde et digitals medie og et trykt. Jeg valgte at tænke ud af boksen med mit portfolio og tænkte mine hobbyer ind i processen. Derfor kom jeg på, at jeg ville lave en bog trailer.

Man kan ikke komme udenom, at jeg er helt vildt med Kerri Maniscalco's serie 'Stalking Jack the Ripper' og udover det, elsker jeg alt vintage/victoriansk. Det var derfor et oplagt valg at bruge denne bog, for at få et personligt præg med. Det var en lang proces, for skal jeg være helt ærlig, så har jeg ikke arbejdet meget med film før, og da slet ikke animation. Men jeg havde en ide og den skulle bare ud i livet. Så jeg satte mig ned og simpelthen lærte mig selv at bruge Premier Pro og After Effects.

Jeg hyrede min medblogger Camilla, til at spille med i min video og vi tog til den gamle bydel i Viborg, for at få et autentisk look på videoen med brosten og gamle bindingsværkshuse. Det var ret svært at få nogle gode optagelser, når de havde valgt at have vejarbejde på hovedgaden i den bydel, så vi måtte fjerne kamera og udstyr hver gang en bil skulle forbi.

Det er det største video projekt jeg har været igang med, og selvom jeg ikke er helt tilfreds med hvordan mine animationer endte med at se ud, så ved jeg, at jeg umuligt kunne have gjort det bedre, på den tid jeg havde til rådighed. Der skal selvfølgelig også være plads til forbedringer! Skal aflevere flere portfolier i fremtiden.


Kommentarer