New In! - By Night Edition


Det Fredag, jeg har lige fået løn, men jeg er sikker på at på mandag er min konto tom. Og i den anledning er det da den bedste timing for Skive By Night. Masser af rabatter og tilbud, lige til at plukke.

Jeg har derfor brug en hyggelig aften med mine forældre til By Night og brugt en masse penge. Blandt de penge jeg har brugt er der da også blevet brugt penge på et par bøger. Et par bøger jeg da bare ikke lige kunne undvære. Og så var der jo tilbud!

Efter at have kigget rundt i min yndlings boghandel i min fødeby, Skive Boglade, købte jeg først Maya Kodekset af Mario Reading, som jeg også kiggede på til årets bogudsalg. Dengang endte jeg med at beslutte at jeg ikke havde råd til at købe nye bøger, så da jeg fandt den billigt idag, var jeg da nødt til at skulle have den!

Efter at have betalt kiggede jeg lige en ekstra gang, og fik øje på endnu en bog. Jeg fik øje på Brude Skibet af Jojo Moyes, men besluttede mig egentlig først for at jeg ikke skulle have den. Selvom jeg gik rundt længe og kiggede på en masse andet spændende, kunne jeg ikke slå den bog ud af hovedet. Derfor var jeg jo nødt til at gå ind og købe den også, på tilbagevejen gennem gågaden, og jeg fortryder intet.

Resume
'Maya Kodekset' af Mario Reading
"For et halvt år siden satte Adam Sabir livet på spil for at finde sagnomspundne sidste, forsvundne dommedagsprofetier fra nostradamus og var på nippet til at dø for den sataniske Achor Bales uhyggelige hånd.

Nu er han i kapløb med tiden for at forstå, hvilke hemmeligheder profetierne skjuler, og for at afværge dem, inden de går i opfyldelse.

Men han er ikke den eneste, der søger svar, Lige i hælene på ham er Achor Bales familie, Corpus Maleficus - et ældgammelt, hemmeligt selskab, der har svoret at bekæmpe antikrist - men med grusomme midler, hvor uskyldige ikke får lov at stå i vejen.

Men den sørgmodige Lamia - et af de kvindelige medlemmer af Corpus - deserterer fra fællesskabet og slutter sig til Sabir og hans hjælper i deres søgen efter sandheden, skarpt forfulgt af sine sataniske søskende.

Sabir følger profetierne til Mellemamerika og det ældgamle Yucatan for endelig at afværge katastrofen - men Lamias familie er tæt på, og det bliver vanskeligere og vanskeligere for Sabir at undslippe og at vide, hvem han kan stole på ..."

Brude Skibet af Jojo Moyes
"Året er 1946. Anden Verdenskrig er forbi, og overalt på Jorden krydser unge kvinder oceanerne for at slutte sig til de mænd, de efter kun få ugers bekendskab giftede sig med under krigen. I Sydney går over seks hundrede krigsbrude om bord på hangarskibet HMS Victoria for at sejle til et nyt liv i England, hvor deres ægtemænd forhåbentlig venter på den. Blandt dem er fire meget forskellige unge kvinder, Margeret, Avice, Jean og Frances, der skal dele en lillebitte kahyt på rejsen.

Længe før skibet lægger fra land, har kaptajnen dog nervøse trækninger, for om bord er også en besætning på over tusind unge mænd - hans skib er med andre ord ladet med hormoner og meget kan gå galt på den seks uger lange sørejse."

Kommentarer