New in! - Pink edition


Det ikke fordi jeg decideret er gået efter lyserøde bøger, men det er som om den lyserøde farve bare skriger YA i mine øjne og det er måske en farve jeg ubevidst holder øje med, når jeg scanner bogreolerne.

Jeg var en smuttur i Silkeborg i sidste weekend decideret for at kigge på bøger. Min mor har nemlig en kollega der bor i Silkeborg der fortalte os om deres Bog & Idé, som har en kælder med gode tilbud på både nye og brugte bøger. Da min mor er næsten lige så stor en bognørd som mig, så skulle vi selvfølgelig liiiige kigge, om der var noget vi kunne bruge.
De nye og brugte bøger står blandet, men det er efter genre, så det er nemt at finde rundt i alligevel. De tager tydeligvis ikke brugte bøger ind, som ikke er i god stand, for de var alle rigtig fine.

De to bøger jeg fandt var de to på billedet, nemlig 'Sushi for begyndere' af Marian Keyes og 'Vince & Joy' af Lisa Jewell. De går begge under kategorien 'Chick-lit' og er selvfølelig fyldt med romantik! Jeg glæder mig specielt meget til at læse 'Vince & Joy', da bogen er fra en dreng/mands synsvinkel, hvilket ikke er så typisk for den slags bøger. Ud over det er jeg nærmest vokset op på en campingplads, da vi har en vogn der har lagt fast det samme sted siden jeg var 4 år gammel, så at dele af bogen finder sted netop der, kan måske få bogen til at føles lidt "hjemmevant"... på trods af at jeg ikke fandt en hottie nær vores campingvogn. Men gud hvor man da ønskede det ind i mellem!
Nu må vi se hvornår jeg finder tid til at læse dem!
Resume
'Vince & Joy' af Lisa Jewell
"Vince har faktisk hafr, hvad man kalder en grusom barndom. Som baby så han nogenlunde normal ud, men i løbet af opvæksten, hvor andre børns ansigtsknogler "faldt på plads", voksede Vinces underkæbe til groteske proportioner: Et underbid så stort havde man sjældent set, og at kysse piger var en umulighed - blandt meget andet.

Derfor er Vince stadig jumfru og tåkrummende genert over for piger, da han som nittenårig - og efter en kæbeoperation - på en campingferie møder Joy, pigen i vognen overfor! Og under over alle undrere, Joy synes, at den stammende dreng med det blodrøde ar langs kæben er sexet. Ferien, som ellers tegnede ualmindelig trist, tager en brat vanding.

Eller rettere TOm for efter en uforglemmelig aften og nat, vågner Vince og ser til sin rædsel, at nabovognen er væk og at Joy har efterladt en besked, som regnen har vasket det meste væk af... Jeg skammer mig sådan er det eneste, Vince kan tyde, og han er naturligvis fuldstændig sønderknust.

Årene går, Joys liv halter af sted, Vinces går på bedste beskud, når man nu ikke kan glemme sin første kærlighed. Men en dag begynder en kat at vandre mellem to huse i villakvarteret, og pludselig får Vince muligheden for at gøre, hvad det egentlig var, Joy i sin tid skammede sig sådan over. Spørgsmålet er, om han tør række ud og gribe chancen.

'Sushi for begyndere' af Marian Keyes
Lisa Edwards, den unge, smarte og ambitiøse ugebladsredaktør, tror, at hendes verden er brudt sammen, da hendes fantastiske nye job viser sig at være en forvisning til Dublin, hvor hun skal søsætte et helt nyt dameblad.

Havde det ikke været for hendes forpjuskede og humørsvingende, men særdeles kønne chef, Jack Devine, ville hun have snurret omkring på sine stillethæle og taget det første fly hjem til London. Alt tyder på, at opgaven vil ende i en fiasko af de helt store. Men hun er Lisa. Hun hader fiasko.

Kommentarer