Review - It ends with us af Colleen Hoover

De gode anmeldelser har regnet ned over den her bog i dens levetid og jeg var spændt fulgt med i dem, da jeg aldrig havde læste noget af Colleen Hoover før.


Min gamle roomie er virkelig glad for hendes bøger og begyndt nærmest at skrige af glæde, da jeg endelig fik købte en af hendes bøger, men i forhold til alle andre, blev hun mindre begejstret, da jeg sagde at jeg havde købt It ends with us. Hun sagde simpelthen det var den dårligste af Hoovers bøger og hun var bange for jeg ville blive skræmt fra at læse hendes andre bøger. Så man kan da sige, at jeg har haft mange forskellige meninger flyvende rundt i hovedet, mens jeg satte mig ned på stranden i Lindau og begyndte at læse.

Jeg er vild med hendes skrivestil! Det er helt fantastisk og lige mig! Så gribende og spændende, at man ikke kan lade være med at læse videre. Alene den grund gør, at jeg helt sikkert kommer til at læse mere af hende og jeg har faktisk også købt endnu en af hendes bøger kort efter min hjemkomst til Danmark. Det er selve handlingen der fik mig fuldstændig til at stejle og lagde bogen på is i et par dage.

I bogen møder vi Lily som er en pige fyldt med go-på-mod. Hun kommer fra en lille by og er flyttet til Boston for at opfylde hendes drøm om at åbne en blomsterbutik. Ikke længe efter hun er flyttet til Boston støder hun tilfældigt ind i Ryle på taget af et lejlighedskompleks. Han er neurokirurg, lidt arrogant, vildt lækker og selvfølgelig interesseret i hende. Det hele virker til at være alt for godt til at være sandt, og det er det også.

Bogen tager pludselig en seriøs drejning, som jeg på ingen måde var forberedt på, og var grunden til at jeg lagde bogen fra mig af ren frustration. Det var ikke en drejning jeg var særlig vild med. Jeg havde forventet en rigtig fantastisk kærlighedshistorie om to mennesker der møder hinanden, men blev mødt med et emne der er så dyster, at det noget man kun hører om i nyhederne. Jeg ved det er et vigtigt emne at tage op i forhold til det at være i et forhold og at mange oplever det i løbet af deres liv. Men det er ikke noget jeg har lyst til at læse om. Ønsker jeg at læse noget seriøst, ville jeg have læse en krimi (hvilket ikke sker, med mindre det er en gammel klassiker).
Så jeg må indrømme jeg blev en smule skuffet, men ikke nok til ikke at læse den færdig. En gammel flamme fra fortiden dukker selvfølgelig op i hendes liv og alt bliver roddet sammen for Lily og svære valgt bliver truffet. Men ikke før der er gået virkelig ged i det hele. Jeg havde håbet så meget bedre for Lily må jeg indrømme. Mange ville mene det var en 'Happy ending', men det var det på ingen måder for mig, selvom hun ender på med den rigtige til sidst.
Derfor har jeg valgt at give denne bog 3 hjerter ud af 5.

Kommentarer