Read-through: Hunting Prince Dracula by Kerri Maniscalco


Dette er et lille sjovt eksperiment på bloggen, da jeg ikke har prøvet at lave et indlæg ligesom dette før.
Men jeg tænkte at hvis man kan lave et walk through af et computerspil (et af mine ekspert områder, fordi jeg er en nørd med stort N), hvorfor kan man så ikke også lave et read-through?


Jeg har valgt at lave dette, da jeg er i gang med toeren til min ynglings bog i år; Stalking Jack the Ripper. Toeren går under navnet Hunting Prince Dracula og gensynet med karakterene Audrey Rose og Thomas giver mig lidt til at skrige mine følelser ud over hele kollegiet jeg bor på, da bogen får mig til at føle ALT! Jeg er vikrlig behov for at snakke om den her bog, men på samme tid har jeg ikke lyst til at snakke for meget om hvad der sker, da jeg kraftigt vil anbefale folk at læse den og derfor ikke vil spoile hele bogen for dem.

Kort resume: 
Efter Jack the Ripper sagen bliver afsluttet i første bog, drager Audrey Rose og Thomas til Romanien, for at gå på en præstigefuld skole for retsmedicinske studier. Det viser sig dog, at skolen er selveste Grev Dracula Tepes' gamle slot. Men lidt efter lidt begynder folk at falde som fluer omrking dem. Og hvad værre er, at de bliver spidet af pæle og drænet fra blod. Men vampyrer er jo bare et sagn?
"They say it's prince Dracula, arisen from the dead. I say it's the living - not the dead - we should fear the most."

Men her er mine tanker mens jeg læser bogen, som jeg desværre ikke kan få lov til at skrige ud over det hele, på grund af min roomie. (Uden deciderede spoilers selvfølgelig , men med masse bandeord og kærlighedserklæringer!)

Side 9: YES! God start med de dejligste flabede kommentarer fra Thomas!
Side 25: Well fuck...!!! (Undskyld mit franske)
Side 46: Wow.. Ubehagelig type. Hvis det var mig, var jeg vendt om...
Side 71: Bedste kommentar fra Thomas indtil nu!! Mine øjne løber i vand af grin! Jeg sværger, hvis han var en rigtig person, ville jeg finde ham og gifte mig med ham! Især hvis det victorianske look følger med *wink*.
Side 87: Oh god... No...
Side: 88: DON'T GIVE ME A HEART ATTACK OMG
Side 89: Det var det jeg forventede, men det ser ikke godt ud!
Side 94: Der trådte du virkelig i spinaten! Men du er alt for nuttet, til at jeg kan være sur på dig...
Side 99: Nu kommer følelserne! Jeg kan mærke det her bliver godt!
Side 102: Ermh.. kan du holde fingrene for dig selv?!
Side 104: Ooookay never mind. Nu det bare akavet i stedet for.
Side 113: YOOO det vist ikke helt anstændigt og velset i år 1888! Blev man stadig henrettet dengang? Jeg er faktisk ret sikker på, at det er sådan man bliver henrettet, hvis man ikke passer på...
Side 133: OH NO YOU DID NOT! THOMAS....!!!
Side 136: Men jeg kan stadig ikke være sur på ham...
Side 152: Oh god... Det her er pinligt!
Side 157: Hende er jeg vild med! Håber hun kan klare hvad end Audrey Rose finder på sin vej
Side 177: Okay hvad er der med de drager? Jeg ved Dracul betyder Drage/djævlen. Men hvorfor er de overalt?
Side 188: No... no no no no NO NO NO NO NO NO!!!!!!!
Side 189: Motherf.... Og jeg syntes du var nuttet! Hvad f var det der?!
Side 194: THE FEELS *dør lidt indeni*
Side 206: Yeah jeg ville aldrig gå tilbage dertil. Hun kan klare sig selv. Good bye!
Side 211: Jeg stoler ikke på den professor!
Side 221: Ermh... Helt klart mistænkt nr. 1 nu!!! Creepy skolekammerat er creepy!!
Side 225: Hvad er du ude på? Hvorfor denne pludselig forsvinden?
Side 245: Endnu et lig der er død under mystiske omstændigheder....
Side 250: Yeah Audrey Rose du er lidt overmodig at følge efter dem.. Jeg ville nok være løbet tilbage til mit værelse og låst døren...
Side 260: God dammit! Så tæt på at afsløre dem!
Side 267: "For such a mordest young lady, you curtainly have an intriguing number of lacy unmentionables. I'm going to be imagining all sorts of improper things while you're sawing up the next body in Percy's class."  I'M DYING!!! THIS IS THE BEST OMG
Side 270: THE FEELS AGAIN!!!
Side 275: Skal vi være jaloux nu eller?
Side 282: Uuuuh det er om den hemmelige orden?
Side 288: Han er godt nok voldsomt uhyggelig ham rektor!
Side 290: Ooooh no... god no...
Side 291: Shady as f...
Side 300: Det var meget brugbart at lærer i timerne.. måske... lidt for brugbart?? hmmmm
Side 307: "Ever yours" awwwww *smelter*
Side 317: Thomas!!! Hvad laver du?! Prøver du på at slå dig selv ihjel?!
Side 321: Oh no! LØØØØØB!!!
Side 323: Hvad skete der? What?
Side 326: Hmmm teorierne jeg har haft indtil nu blev lige visket af tablen... Alle sammen...
Side 332: Endnu en glimrende kommentar fra Thomas der fik mig til at grynte-grine
Side 334: Ooooh men jeg troede han var den skyldige?
Side 342: Thomas.. han ryster de bemærkninger ud af ærmerne! Jeg elsker det!
Side 345: FEELS!!!!
Side 355: "Focus on how handsome I am. how much you want to press your lips against mine. And definitely do not panic, Wadsworth. if you scream, I'm going to join you, and then we're both in trouble."  OMG
Side 357: Nope nope nope nope nope fyldt med nopes og ader og uuuurgh nope!!!!
Side 363: Thomas.. No... Hvad har du gjort!
Side 373: Det kunne have endt galt omg. Det klamt, men de er stadig i live
Side 379: Et træ af knogler? Hvad med nej?
Side 389: What?! Er han også der? Jeg troede det var ham der stod bag det hele?! Nu jeg forvirret igen...
Side 390: WHAT..... Men den person... Jamen... Hvordan? huuuuh??
Side 395: Nu giver det hele pludselig mening! Jeg er så blind!!!
Side 396: WHAT..... Ok nu blev det hele forvirrende igen.. Hvordan er de nu involveret?
Side 400: Ja tak Thomas. Hold også lige mig oprejst her. Jeg har brug for det
Side 403: Gentleman over alle gentlemen, Thomas Cresswell
Side 404: Ermh ok.. tak for ingenting...
Side 406: Det er nok det sødeste jeg har læst i hele bogen omg
Side 412: Nope det her er nok det sødeste nu
Side 413: Jeg tog fejl... det her er VIKELIG FANTASTISK
Side 414: OMG THE FEELS I CAN'T THIS IS THE BEST!
Side 419: Nå nå nå man sniger sig ind på folk huh
Side 421: OK glem alt jeg har sagt indtil videre.. DET HER ER DET BEDST DER ER SKET I BEGGE BØGER!!! Gift sig med mig Thomas!!! Jeg er solgt.. Jeg kan ikke mere
Side 424: Så skal der nye eventyr til!! Jeg er KLAR!!

Det var godt nok en emotionel tur... Min read through vil helst klart give mening, hvis du selv har læst bogen. Men Dette er bare et eksempel på, hvad der går igennem hovedet, når jeg læser en bog. Så selvom i ikke har læst bogen, kan i nok helst sikkert genkende nogen af mine reaktioner i jer selv.

Jeg er så forelsket i denne serie og forfatteren har lige afsløret, at den næste bog hedder Escaping from Houdini. Jeg kan simpelhen ikke venter med at fingerne i den næste!! Det kan virkelig ikke blive andet end fantastisk. De her bøger giver mig en voldsom fysisk reaktion. Jeg kan sidde og skrige for mig selv, hive mig selv i håret eller hoppe op, når der sker noget spændende. Det er sjældent jeg er så meget oppe at køre over en bog!

Kommentarer