Review - Dømt Ude af Elle Kennedy

Efter en smule stilhed fra bloggen på grund af studie, vender vi frygteligt tilbage med en dobbelt review. Vi har nemlig begge været i gang med at læse Off-Campus serien, en serie der omhandler en gruppe af college elever. Der er et nyt par i hver bog, men det er de samme mennesker der går igen i alle bøgerne, da de alle er venner og veninder.

Denne gang besluttede vi os, at vi skulle følges ad, mens vi læste den tredje bog i serien; Dømt Ude. Vi planlage hvor langt vi skulle læse bid for bid, og så diskuterede vi ind i mellem bogen, lidt ligesom en bogklub. Det er første gang vi har prøvet at læse den samme bog, på samme tid, da vi oftest har hver sin smag i bøger, men har begge fundet kærligheden for Young Adult og New Adult bøger.

I denne omgang handler Off Campus om Dean og og Allie. Dean er venner og holdkammerat til Logan og Garrett, som var hovedpersonerne i de første to bøger. Dean er kendt for at være en player og har efter sigende været sammen med alle hunkøns væsner på hele campus.
Allie er det stik modsatte. Hun har levet hele hendes teenage liv i forskellige lange forhold og har aldrig været til noget løst og sådan forsætter hun ind i hendes voksne liv. Og dog.
Hendes seneste kæreste Sean er urimelig og det tvinger hende til at slå op med ham. Det er han ikke enig i, og bliver ved med at opsøge hende. Allie søger tilflugt i Hockey drengenes hus efter et desperat opkald til hendes roommate Hannah som dater anføreren Garrett.
Da hun møder op ved deres hus, er det dog kun Dean der er hjemme og to vidt forskellige mennesker skal nu finde en måde at komme ud af det med hinanden, mens hun er i huset.

Episoden føre hurtigt til et kærlighedsdrama som vender om på både Allie og Dean's opfattelse af hvad et forhold er og kan være.
Vejen dertil er fyldt med hemmeligheder, sorger og flere store åbenbaringer for dem selv, af hvad de egentlig gerne vil have.

Jeg er, som med to de første bøger, rigtig glad for bogen og handlingen. Jeg elsker virkelig en sød ung kærligheds historie med lidt ekstra drama. Når dem i bogen har den samme alder som mig selv, så har man lidt af de samme problemer. Nu tænker jeg ikke på det med at date en ishockey spiller, men det med at man ikke helt ved hvad man vil efter skole, hvor man skal flytte hen og finde ud af hvad man er god til og ikke er god til. Det gør bogen meget mere personlig og nem at relatere til. Det syntes jeg også gør den nemmere at læse.

Bøgerne i denne serie er nogen der bare flyver afsted når man sætter sig og læser dem, både fordi de er lette at læse og fordi de simpelthen bare er så gode. Det har derfor været lidt svært det der med, ikke bare at kunne læse og læse og læse til bogen var slut. Det med at skulle stoppe op og vente på den anden var færdig med at læse det stykke vi havde aftalt, kunne godt være svært og ofte havde man da lyst til lige at snige sig til at læse lidt ekstra. Dermed ikke sagt at jeg fortryder at vi valgte at følges ad. Det var en speciel oplevelse og det har været rigtig lækkert både at kunne diskutere bogen undervejs, men også at bogen holdt lidt længere, så man kunne knytte et endnu stærkere bånd til personerne.

Mange teorier har vi haft undervejs, men langt henad vejen har vi været rimeligt enige om hvad vi tænkte der måske kunne ske. Hvem ville først indse at de var forelskede? Hvem var hårdest ramt? Hvad ville være ekskæreste Sean's næste move og hvordan ville det påvirke Dean og Allies begyndende forhold? Det var blandt mange andre spørgsmål nogen af de ting vi diskuterede undervejs og jeg tror jeg taler for os begge når jeg siger at ingen af os var skuffede!

Bogen var både sød, sexet, nervepirrende og på nogen punkter uforudsigelig på en og samme gang. Bestemt ikke en dårlig cocktail og derfor er vi begge enige om, at give bogen 5 hjerter.