Review - Liv eller død af Karen Robards

[Anmeldereksemplar / gave fra FlamingoBooks ]

Det er sommer, jeg er sydpå og jeg har tid til at læse!
Det gør mig virkelig glad i låget og det hjælper kun på det, at man kan finde en spændende bog at fordybe sig i.

'Liv og død' giver os en forsættelse på Bianca St. Ives kaotiske liv som mestertyv og pludselig også som eftersøgt. Der er sat en pris på hendes hoved og alle er med i kampen om at fange hende. Hun tager sin ven Doc med rundt i den kriminelle underverden, som hun har været en del af siden hun var lille, med CIA lige i hælene.
Den charmerende Colin leder også efter hende igen igen, men pludselig af en hel anden årsag.

Ikke for at være negativ overfor krimi genren, men det plejer ikke at være mig. Så jeg ser det lidt som en pille der skal tages, som smager lidt grimt. Men når man tilføjer lidt romance og Young Adult ind over det, så bliver det pludselig som om det er en pille Mary Poppins skal have en til at sluge. "Det gør smagen dejlig sød".
Der er selvfølgelig nævnt en masse efterretningstjenester, som jeg var nød til at Google mig from til, hvad de var for nogen. Det er nemlig ikke ofte jeg lige støder på dem i den slags litteratur jeg plejer at læse. Men det er helt klart spænende når man på den ene side rigtig gerne vil have at Colin finder hende og deres romance for alvor kan starte, men på samme tid ikke vil have han finde hende, for man ved ikke hvad der vil ske, hvis hans arbejdsgivere får fingrene i hende.

"Liv og død" var klart bedre end "Nomade 44", da man kommer lidt dybere ind under huden på, hvad det egentlig er der sker og hvorfor alle hele tiden er efter hende. I den først bog var det bare flugt på flugt. Ikke så meget forklaring på hvorfor de skulle igennem alle de ting der skete og de ting de rodede sig ud i. Man kan ligefrem sige at den forståelse man får ved at læse toeren, gjorde også den første bog bedre.

Jeg har valgt at give den 4 stjerner ud af 5. Jeg skal helt klart læse den næste, når Flamingo engang får den oversat. Jeg spår et kommende power-couple!




Kommentarer