Review: Held i uheld af Kate Clayton

[reklame/anmeldelsereksemplar fra FlamingoBooks]

Vi kender alle sammen de bøger. "vi lades som om vi dater, så vi begge to kan opnå noget". Der findes utallige YA bøger med den grundhistorie, men dette er den første bog jeg har læst med dette tema, men som er skrevet til en ældre målgruppe.
Jeg nåede at tænke "nå, endnu en" men jeg bliver jo altid ved med at læse. For selvom det er "same song different chorus" Er det jo ikke en forfærdelig ide og hvis man er til den slags drama, så slipper man ikke bogen.
Jeg kom dog hurtigt til at elske denne bog langt mere end de utallige YA bøger jeg efterhånden har læst med samme emne, da den hurtigt blev meget dybere end bare "jeg vil gøre mit crush jaloux!"
Denne bog handler om at miste, om at finde sig selv, skyld og selvfølgelig at finde kærlighed de mindst tænkelige steder.

Bogen handler om Zoe, som har været advokat ved det forkerte firma og sidder med masser af skyld i livet. Hendes arbejde har gjort rigtig mange ulykkelige, når hun har repræsenteret den forkerte side i en sag. Men en lotto gevinst fordelt mellem hende og hendes to veninder, giver hende muligheden for at finde en ny vej i livet, men det er som om hun ikke kan komme videre, før alt den skyld bliver taget fra hendes skuldre.

Aiden er ambulanceredder og er fuldstændig lost. Han har få år forinden mistet sin bror, som har efterladt ham med en følelse af tomrum og hans forældre er knust - så voldsomt at de har svært ved at fungere.

Aiden er sammenbidt fordi Zoe er den advokat der har været involveret i den svære sag for hans familie. Og det irriterer mig lidt, da jeg selv har arbejdet i et servicefag. Da jeg var under uddannelse til at blive rejseguide lærte vi, at vi ikke skulle tage klager personligt, da folk skældte ud på uniform og ikke personen bag. Men Aiden er den der har taget skridtet videre og gjort det personligt, hvilket er grunden til, at jeg har lidt ondt af Zoe. Hun har bare passet sit arbejde og at være advokat er et lorte job ind i mellem, men det gør dem ikke onde.
Så hans had imod hende forstår jeg overhovedet ikke. Heller ikke selvom han sørger og han måske skal have en syndebuk.
Hendes skyldfølelse forstår jeg så dog rigtig godt. Advokater vælger ikke altid deres sager eller klienter. Så at hun er løbet ind i en øv-sag som den Aindens familie har haft kørende, er bad luck (uheld, meh)

Deres kemi sammen er dog helt fantastisk, næsten helt fra starten af. De er gode for hinanden og de får begge lukket op for nogle ting, som de aldrig rigtig har fortalt andre før. Også fordi de ikke rigtig skal forholde sig til hinanden. De har aftalt en slutdato og derefter skal de gå hver til sit. At de så alligevel begynder at føle lidt for hinanden i processen, gør det bare mere ægte, selvom de skal forstille at være fake forlovet. De har lagt kortene på bordet fra starten af.

Jeg syntes helt klart bogen skal have 5 hjerter ud af 5, da den har alt som gør en romance roman god. Den er virkelig fængende og der sker en udvikling hele vejen igennem.

Kommentarer