#YEARINBOOKS 2020 Camilla

Yo. What up. It's ya girl. Hej. Det er den tid på året igen, hvor vi her på bloggen tager os tiden til, at gå tilbage og se på året der gik. I hvertfald fra et læser-perspektiv. Tilbage i 2018 skrev vi vores første #Yearinbooks indlæg, selvfølgelig omhandlende de forgange når 2017. Siden har vi begge nydt godt af at lave et lille recap over hvad vi egentlig har læst og købt i året der gik. Spørgsmålene findes desuden nederest i indlægget, for det tilfælde at nogen skulle have lyst til at lege med. And without further ado. Here we go.

Hvor mange bøger fik du læst og gennemførte du din Goodreads challenge?
Ved 2020's start satte jeg mig et lille mål som jeg følte jeg kunne være sikker på jeg nåede. Derfor var mit mål originalt kun på 15 bøger. Det mål nåede jeg også i løbet af året, og derfor satte jeg det op til 20 bøger, og trods min reading slump sidst på året, så nåede jeg også det mål. Men det var også alt det blev til i 2020. 20 bøger i 2020.

Hvilken bog er den bedste du har læst?
Jeg har læst en del gode bøger i 2020, og det kan faktisk godt være svært at vælge hvilken der er den bedste af dem. Men helt lavpraktisk, så tror jeg bogen der indsnærede mig allermest, var Cruel Prince af Holly Black, som jeg endelig fik læst. Henover sommeren læste vi den begge her på bloggen og fulgtes ad, fem kapitler ad gangen. Og jeg var måske en lille smule træls at læse sammen med, når jeg havde svært ved at vente på at jeg måtte læse de næste kapitler.

Hvilken bog var svær at komme igennem?
En bog der for mig var svær at komme igennem i 2020, var "A Court of Mist and Fury". Misforstå mig nu ikke: det er en rigtig god bog, og jeg kunne virkeligt godt lide den. Men den var bare meget lang. Jeg er et menneske der har meget svært ved ting der tager lang tid. Jeg ser ikke film, for det tager lang tid. og jeg sidder ikke stille ret længe ad gangen uden at lave noget med mine hænder. Derfor føltes ACOMAF bare lidt tung for mig, selvom historien faktisk var rigtig god.

Hvilken bog var dit bedste køb?
Mit bedste bogkøb tror jeg ikke jeg kan vælge ét køb. Jeg bliver nødt til at pege på tre forskellige køb. Den eneste af de tre køb jeg faktisk har modtaget indtil videre, er en collectors edition af Caraval af Stephanie Garber. Den modtog jeg i sidste halvdel af 2020, og den er både super smuk og en historie jeg holder meget kær. Desuden har jeg forudbestilt to andre bøger, som jeg glæder mig absurd meget til at modtage og læse. Den første jeg forudbestilte var Bondekongens Rejse af Christina E. Ebbesen. Denne ved jeg pt. endnu ikke nøjagtigt hvornår jeg kan modtage, men jeg glæder mig. Mit tredje yndlings bogkøb, og min anden forudbestilling er Once Upon a Broken Heart, også af Stephanie Garber. Denne gang en historie der inkluderer en af mine yndlingskarakterer fra Caraval trilogien: Jacks. Så den er jeg også meget spændt på at modtage engang efter sommer.

Har du fortrudt et bogkøb?
Umiddelbart tror jeg ikke der er nogen af mine bogkøb jeg ligefrem har fortrudt, trods jeg har købt en del. Jeg sidder og tænker mig om, og jeg har stået og kigget i min bogreol for at se om noget sprang mig i øjnene. Men der er intet der melder sig på banen. Så man må vel egentlig påstå, at 2020 har været et ret godt år for mig. I hvertfald på bogfronten, og lad os så ikke snakke om hvordan året ELLERS har været.

En bog du fik købt, men ikke fik læst?
Åh jeg har købt mange bøger i 2020. Mange, mange bøger, som jeg ikke har nået igennem endnu. Men de venter tålmodigt på mig, og jeg arbejder mig stille og roligt igennem dem. Blandt andet har jeg købt Ravnenes hvisken, De Sorte Troldmænd (hele serien), Ambassadørens Mission (hele serien), Kaldet fra Galathea, Capturing the Devil og en hel del flere. Hvis jeg skulle remse dem alle op, tror jeg hurtigt dette ville blive et kedeligt indlæg, for at være ærlig.

Mest læste genre?
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg har læst allermest hvis jeg skal være ærlig. Over halvdelen af bøgerne jeg har læst, har alle været indenfor LGBTQ+ genren. Til gengæld har jeg også læst en del YA og noget NA. Fantasy har også fyldt en del i mine bøger i 2020.

Hvor mange bøger er din næste goodreads challenge på?
I betragtning af at jeg i første halvår af 2021 skal skrive fagprøve på min uddannelse og stadig ikke aner hvad jeg skal skrive om (Jeg skal virkeligt igang, jesus.), har jeg ikke sat mit mål højere end de 20 bøger jeg også nåede sidste år. Det skulle være til at klare, og så er muligheden der jo for at sætte den op senere på året, hvis når hurtigt igennem det initiative mål. 
Hvor mange bøger fik du læst og gennemførte du din Goodreads challenge?
Hvilken var den bedste du læste?
Hvilken var svær at komme igennem?
Hvilken var dit bedste køb?
Har du fortrudt et bogkøb?
En bog du fik købt, men ikke fik læst?
Mest læste genre?
Hvor mange bøger er din næste goodreads challenge på?

Kommentarer